maxresdefault

Recenze fototknihy SAAL Digital

K tisku vlastního portfolia v podobě fotoknihy jsem se odhodlal poprvé. Jako „náplň“ jsem zvolil výběr z portrétů, glamour a aktů za roky 2013 – 2016.

Už jsem viděl několik fotoknih od různých výrobců a mohu říci, že kvalita zpracování všech byla dost podobná a velice dobrá. Proto mě zaujala nabídka vyzkoušet si SAAL fotoknihu, z jejíž prezentace vyplývá, že nabízí ještě víc. A k tomu s velkou slevou od výrobce ve výši 1200 Kč, což je velmi příjemný bonus navíc. O produktu mě informovala kampaň na Facebooku, viz zde.

Opravdu je tedy SAAL fotokniha lepší než ostatní?

Příprava fotoknihy/ editace

Samotný software výrobce s názvem SaalDesigner pro editaci fotoknihy  se nijak zásadně neliší od konkurenčních programů které jsem měl možnost vidět či vyzkoušet – nabízí veškeré potřebné nástroje k návrhu knihy, je intuitivní, přehledný, jednoduchý a rychlý. S fotkami a dalšími doplňky lze pracovat dostatečně přesně a vše lze precizně sesadit. Příjemné je, že rozsah funkcí a možností editace není přehnaný, s jednou výjimkou – v nabídce je řada clipartů a pozadí, které na mě působí dost lacině až „kýčovitě“. Je škoda, že v nabídce nejsou decentní motivy, struktury apod. které by mnohdy fotkám prospěly více. Ale chápu, že volba doplňků je věc vkusu a řídí se především požadavky zákazníků… Z mého pohledu je kniha zejména o fotkách a proto mě toto nijak neomezilo. Z fotografií vidíte, že kniha je velice jednoduše zpracovaná, z již hotových fotografií, tedy jsem nevyužil ani možnosti editace přímo v SW ani jiných pokročilejších funkcí.

Finalizace zakázky

Po dokončení editace jsem výsledná data za pomoci průvodce zkontroloval, službu uhradil pomocí platební karty a  odeslal na server – vše bez nejmenšího zádrhele. Poté už mi pouze chodily emaily informující o aktuálním stavu zakázky. Od odeslání dat po doručení to trvalo 5 dní. Před Vánoci! Tedy rychlost zpracování je naprosto výborná i s ohledem na to, že objednaná kniha nebyla standardní – nemám důvod nevěřit, že zde by dodací lhůta byla ještě kratší.

Doručení

Po doručení kurýrní službou už samotné balení knihy naznačilo profesionálně odvedenou práci a bylo jasné, že někdo opravdu přemýšlel, jak citlivý produkt ochránit při přepravě – kniha  samotná byla v tuhém igelitovém sáčku, ten v pěnové obálce a vrchní obal tvořila krabička ze silné vlnité lepenky s velkými přesahy přes obrys knihy.

Kvalita zpracování

A teď to nejdůležitější – výsledek, tedy kniha samotná. Vybral jsem si nadstandardní provedení knihy formátu 15×21 cm na výšku, s bílými koženými deskami bez vatování, s matnými stránkami. Nakonec se 73 fotek vměstnalo na 90 stránek. Po rozbalení jsem doslova užasl – čekal jsem sice pověstnou německou kvalitu a precizní práci, ale zpracování předčilo očekávání. Sesazení, desky z kůže (či její imitace – to neumím rozeznat) jemné na omak, vazba, barvy, kontrast, kvalita papíru – vše je daleko nad standardem dostupným u konkurence. Musím říci, že fotografie jsou opravdu věrné a mnohdy ani výsledky profesionální laboratoře při tisku na fotopapír nedopadly tak dobře. Kvalitě plně odpovídá cena produktu, která je vyšší oproti konkurenci, ale nikoli přehnaná – výsledná prezentace za to opravdu stojí!

Závěr:

Fotoknihu od SAAL Digital mohu doporučit nadšencům a profesionálům, kteří chtějí opravdu kvalitní prezentaci své práce a jsou ochotni si za ni připlatit, rozhodně bych neváhal fotoknihou obdarovat své blízké.

+ skvělý přístup k zákazníkovi

+ nekompromisní obrazová kvalita

+ rychlost dodání